Thursday, March 6, 2014

چرا اهل سنت این همه اخبار و احادیث و گفتار ائمه دین را در توحید و مناظراتی را که بزرگان از ائمه اثنی


درباره : صفحه نخست آرشیو وبلاگ پروفایل هادی ایرانی ایمیل مدیر وبلاگ دسته بندی موضوعی نماز ( ) سلیمان ( ) پیامبر(ص) ( ) امام حسین (ع) ( ) بدعت ( ) یزید ( ) کوفه ( ) صلوات ( ) علی علیه السلام ( ) نجف ( ) وزارت ( ) غلات ( ) ابوبکر ( ) حدیث منزلت ( ) ابوهریره ( ) طلب حاجت ( ) مردگان ( ) امام حسن (ع) ( ) مرده پرستی ( ) عبدالله بن سبا ( ) رافضی ( ) امامان شیعه ( ) ثقلین ( ) ابن عباس ( ) ابوحنیفه ( ) شیعه کشی ( ) معاویه علیه الهاویه ( ) سلمان - ایرانیان ( ) ابوذر و مقداد و عمار ( ) عبدالله بن عباس ( ) صحیح بخاری و مسلم ( ) نص صریح ( ) غلو ( ) حاجت خواستن ( ) واسطه بشری ( ) اشعار کفرآمیز ( ) قبور امامان ( ) اخبار کفرآمیز ( ) سلسله سند ( ) درب خانه ( ) موسی و هارون ( ) آرشیو امرداد بهمن خرداد اردیبهشت فروردین اسفند بهمن صفحات وبلاگ مطالب اخیر حدیث منزلت پیامبر(ص) علی(ع) را برای وزارت خود از خدا درخواست کرد بسته شدن همه درها به جز درب خانه علی (ع) به فرمان پیامبر اسلام (ص) امامت در مذهب شیعه و تفاوت آن با امامت اهل سنت برخی اخبار کفرآمیز در کتاب های اهل سنت زیارت قبور امامان علیهم السلام شرک نیست یزید کافر است حاجت خواستن از امامان علیهم السلام شرک نیست صلوات بر آل محمد صلی الله علیه و آله سنت است شیعیان billboard awards 2011 علی پرست نیستند لینک دوستان   ليست وبلاگ ها قالب وبلاگ نویسنده هادی ایرانی آمار و خروجی وبلاگ   rss 2.0   لوگوی دوستان
پرسش: شیعیان همواره عنوان می کنند که در مذهب شیعه هیچ موردی از کفر نمی توان پیدا کرد ولی در کتاب های اخبار و ادعیه آن ها مطالبی وجود دارد که ظاهر آن ها برخلاف این ادعا است و کفر و الحاد شیعه اثنی عشری و این که شیعه بویی از توحید نبرده را می رساند! پاسخ: برای بررسی هر خبر یا حدیثی نخست باید به سلسله سند .... 
پرسش: شیعیان همواره billboard awards 2011 عنوان می کنند که در مذهب شیعه هیچ موردی از کفر نمی توان پیدا کرد ولی در کتاب های اخبار و ادعیه آن ها مطالبی وجود دارد که ظاهر آن ها برخلاف این ادعا است و کفر و الحاد شیعه اثنی عشری و این که شیعه بویی از توحید نبرده را می رساند!
پاسخ: برای بررسی هر خبر یا حدیثی نخست باید به سلسله سند خبر توجه کرد که آیا این خبر صحیح است یا موثق معتبر است یا ضعیف قابل توجه است یا مردود بر فرض صحت با استناد به خبر واحدی نمی توان نصوص صریح در توحید از آیات قرآن مجید و اخبار متواتره ی از طرق آل اطهار و ائمه هدی سلام الله علیهم اجمعین را از ظواهر خود منصرف ساخت.
چرا اهل سنت این همه اخبار و احادیث و گفتار ائمه دین را در توحید و مناظراتی را که بزرگان از ائمه اثنی عشری که در مواقع مقتضی با مادی گرایان نموده اند و اثبات توحید خالص فرموده اند را نمی بینند و به آن ها توجه نمی نمایند در حالی که تمام تفاسیر مهم شیعه و کتاب های اخبار مانند توحید مفض ل و توحید صدوق و کتاب توحید از بحارالانوار علامه مجلسی قد س الله اسرارهم و دیگر کتاب های توحیدی علمای بزرگ شیعه امامیه مملو از اخبار متواتره از اهل بیت طهارت است.
چرا رساله النکت الاعتقادیه ابوعبدالله محمد بن محمد بن نعمان معروف به مفید (از مفاخر علمای شیعه در قرن چهارم ومتوفی billboard awards 2011 سال 413 ق) و هم چنین اوایل المقالات فی المذاهب و المختارات تألیف آن بزرگوار را مطالعه نمی کنند
مثل این که آقایان محترم اهل سنت به کتاب های خودشان دقیق نمی شوند تا خرافات و موهومات billboard awards 2011 بلکه کفریات مندرج در آن کتاب ها را ببینند billboard awards 2011 و از خجالت سر بلند ننمایند. حتی در صحاح معتبرشان به قدری اخبار خنده آور نقل شده که عقل را مهبوت و حیران می نماید و تصور می نمایند صحاح شش گانه به ویژه صحیحین بخاری و مسلم مثل کتاب وحی است و ادعا می کنند که صحاح بخاری و مسلم کتاب هایی هستندکه تا کنون در عظمت و بزرگی مانند آن نوشته نشده و احادیث مندرج در آن ها قطعی و کاملا صحیح می باشد و اگر کسی این دو کتاب و اخبار مندرج در آن ها را انکار نماید و در مقام تخطئه آن ها برآید در حقیقت اصل مذهب سنت و جماعت را انکار نموده زیرا که اعتبار این جامعه پس از قرآن مجید به این دو کتاب بزرگ است و این دو کتاب مورد قبول همه مسلمانان billboard awards 2011 می باشد و بر صحت آن مسلمانان اجماع دارند!! و عنوان می کنند که این ها اصح الکتب بعد القرآن می باشند!!!
در این که گفته می شود این دو کتاب مورد قبول تمام امت است اعتراضات علمی وارد است و این ادعا از نظر چند صد میلیون مسلمان با علم و عمل مردود می باشد پس اجماع امت در این مورد مانند همان اجماعی است که اهل سنت برای صدر اسلام در امر خلافت قایل هستند. billboard awards 2011
آن چه ما شیعیان می گوییم با برهان و دلیل است و آقایان محترم اهل سنت هم اگر دیده رضا را ببندند و با دیده حقیقت بین به آن کتاب ها نگاه کنند می بینند آن چه ما می بینیم و مانند ما و تمام عقلا از مندرجات آن ها خندان و شگفت زده خواهند شد چنان چه بسیاری از علمای بزرگ خودشان مانند شهاب الدین احمد بن محمد قسطلانی در ارشادالساری علامه ابوالفضل جعفر بن ثعلب شافعی در الامتاع فی احکام السماع شیخ عبدالقادر بن محمد قرشی حنفی در جواهرالمضیئه billboard awards 2011 فی طبقات الحنفیه شیخ الاسلام ابوزکریای نووی در شرح صحیح شمس الدین علقمی در کوکب منیر شرح جامع الصغیر ابن القیم در زادالمعاد فی هدی خیرالعباد و دارقطنی و ابن حزم و همه علمای حنفی و دیگران از بزرگان سن ی آشکارا در مقام نقد و انتقاد به برخی احادیث صحیحین برآمده و اعتراف می کنند که بسیاری از احادیث ضعیف غیر صحیح در صحیحین بخاری و مسلم موجود است چه آن که هدف بخاری و مسلم گردآوری اخبار بوده نه دقت در صحت آن ها و برخی از علمای سنی مانند کمال الدین جعفر بن ثعلب در بیان فضایح و قبایح روایات صحیحین و نشر مثالب و معایب آن ها سعی بلیغ نموده اند و دلایل زیادی در این مورداقامه نموده اند.
پس تنها ما شیعیان نیستیم که در مورد مطالب تحقیق می نماییم که مورد حمله اهل

No comments:

Post a Comment